Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΔΙΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΡΙΣΕΙΣ

Ελληνίδες, Έλληνες. Καστοριανές, Καστοριανοί.

Αγαπητοί αναγνώσται, όποιοι κι’ αν είστε.

Δεν σας παρακινώ με τα ακατάπαυστα, ηθοπλαστικά, μορφωτικά, αλλά και καταγγελτικά κείμενα και τα πειστικά επιχειρήματά μου να αλλάξετε κόμμα μεταπηδώντας σε άλλη πολιτική παράταξη.
Ούτε σας προτρέπω να εξεγερθείτε με σκοπό την ανατροπή του ισχύοντος κοινοβουλευτικού μας συστήματος γιατί δεν έχω και δεν τρέφω αυταπάτες και ψευδαισθήσεις ως προς την πραγματικότητα. Απλά σας παρακαλώ να προβληματισθείτε και μετά να στοχαστείτε αρκετά. Το καλό της Ελλάδος, το κοινό καλό, το καλό το δικό σας, η τιμή σας, η ευτυχία σας, η ζωή σας, το μέλλον το δικό σας και των παιδιών σας,  τα πάντα κρέμονται από τον ορθό και συνετό στοχασμό σας. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο, το οποίο όλοι παραδέχονται και ομολογούν ότι η Ελλάδα εδώ και χρόνια διέρχεται μιά γενική κρίση θεμελίων. Κρίση σε όλα τα επίπεδα. Εθνική, Κοινωνική, Οικονομική, Πολιτική, Πολιτισμική, Ηθική, Κρίση Θεσμών, Κρίση Αξιών και Αρχών, Κρίση ταυτότητας, που την οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα και το χάος, η οποία δυστυχώς μας οδήγησε στα σημερινά αδιέξοδα και το κατάντημα. Καθημερινές στον Τύπο, ημερήσιο και περιοδικό και στις τηλεοράσεις, οι διαπιστώσεις και οι διαγνώσεις. Τα αίτια είναι γνωστά, οι προτάσεις όμως για την έξοδο από τις κρίσεις και για τη θεραπεία είτε λείπουν, είτε είναι ανεδαφικές, ανεφάρμοστες και ουτοπικές.
Μια πρόχειρη ματιά στον ημερήσιο τύπο, σε άρθρα και συνεντεύξεις γνωστών και επωνύμων προσώπων, αποδεικνύει την έλλειψη προτάσεων της πνευματικής και πολιτικής ιντελιγκέντσιας (διανοουμένων). Ενώ διαπιστώνεται από πολλές πλευρές ότι ένα από τα βασικά στοιχεία της κρίσης και της παρακμής είναι τα κόμματα (η οργάνωσή τους, η λειτουργία τους, η δομή τους, ο ρόλος τους, η λογική τους), και οι πολιτικοί. Η λύση που αναζητείται και προτείνεται είναι είτε μέσα είτε έξω από τα κόμματα. Την εκτός κομμάτων λύση, υποστηρίζει μεταξύ άλλων και ο Γιώργος Ν. Οικονόμου με μια σειρά από επιχειρήματα. «Μια ανάλυση των κομμάτων, αποδεικνύει ότι η οποιαδήποτε λύση και διέξοδος στο πολιτικό και κοινωνικό πρόβλημα δεν μπορεί να αναζητηθεί σε αυτά. Η λύση λοιπόν ή οι λύσεις θα πρέπει να αναζητηθούν έξω από τα κόμματα και κατά των κομμάτων. Οποιαδήποτε λύση που αναζητείται εντός των κομμάτων είναι μάταιη και καταδικασμένη σε αποτυχία. Αυτό που έχει σημασία σήμερα, είναι η συνείδηση και η γνώση ότι αυτό που διέρχεται κρίση και φέρνει την παρακμή είναι το σύστημα αντιπροσώπευσης και κομματικής εξουσίας».
Και συνεχίζων, ο Οικονόμου υπεραμύνεται της αρχαίας άμεσης Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Κι’ εδώ, δεν έχει άδικο. Κι’ εγώ, θεωρώ το πολίτευμα της Αθηναϊκής Δημοκρατίας πόλεως-κράτους, ως το ιδεωδέστερον, γνήσιο και ανόθευτο[1], πλην, όπως προανέφερα, εισαγωγή και νομιμοποίηση του συστήματος της άμεσης Αθηναϊκής Δημοκρατίας και η εκτός των κομμάτων λύσεις, είναι ανεδαφικαί και ουτοπικαί, διότι θεμέλιο του Κοινοβουλευτικού μας αντιπροσωπευτικού συστήματος είναι η αντιπροσωπευτική Κοινοβουλευτική Δημοκρατία, (Άρθρο 1 του Συντάγματος) η οποία δεν είναι εύκολο να καταργηθεί. Γι΄ αυτό ως λυτρωτική λύση, προσωπικά προτείνω την πνευματική και ψυχική καλλιέργεια του ατόμου, την παιδεία, τη βαθειά γνώση και όχι την επιφανειακή, τη μελέτη των αρχαίων κλασσικών συγγραφέων και τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, τη γνώση των συμβάντων του παρελθόντος. Η κλασσική παιδεία και η γνώση του ιστορικού παρελθόντος δημιουργεί τον πολίτη που στοχάζεται για να βρεί την αλήθεια, τον πολίτη που τα γεγονότα του προκαλούν ερωτήματα και ανησυχίες, τον άξιο πολίτη, τον άγρυπνο, τον πολίτη που αμφισβητεί όπως ο Απόστολος Θωμάς, που δύσκολα πείθεται, που δεν παραπλανάται από τη δημοκοπία και τα παχιά λόγια και δεν εξαπατάται από τους επαγγελματίες πολιτικούς και τα χαλκεία της εξουσίας. Η εξουσία ενοχλείται παντού και πάντοτε από τους ερευνητικούς, τους σκεπτόμενους και ανήσυχους πολίτες, από αυτούς που θέτουν τα δάκτυλα εις τον τύπον των ήλων. Οι πολίται αυτοί, όπως ο υποφαινόμενος, είναι οι επικίνδυνοι γιατί αποκαλύπτουν τα σκάνδαλα και τους τυχοδιώκτες της πολιτικής και στιγματίζουν την υποκρισία, τα ψεύδη, τη δημαγωγία. Καίριος ο λόγος του Σαίξπηρ, του μεγάλου ανατόμου της πολιτικής διαφθοράς. Εξομολογείται ο Καίσαρ (Σαίξπηρ Ιούλιος Καίσαρ) στον Μάρκο Αντώνιο πως θέλει κοντά του ανθρώπους αναίσθητους που να κοιμούνται ήσυχα τη νύχτα! Όχι ανθρώπους σαν τον Κάσσιο. Αυτός σκέπτεται πολύ! Κι’ όλο διαβάζει! Τέτοιοι άνθρωποι είναι επικίνδυνοι.
Με τη γνώση της ιστορίας ο πολίτης αποκτά τον κατάλληλο εξοπλισμό και όλα τα αναγκαία πνευματικά εφόδια για να ξεχωρίζει, όπως διδάσκει ο μέγιστος των φιλοσόφων Πλάτων, τί είναι αλήθεια και τί ψεύδος. (Γοργίας).
Με την τέχνη του επιστημονικού διαλόγου (διαλεκτικής) και την οξυδέρκεια ξεχωρίζει τον έντιμο πολιτικό από τον φαύλο, τον ενάρετο από τον διεφθαρμένο, τον ιδιοτελή που αποβλέπει στο ατομικό του μόνον συμφέρον με τρόπο που ξεπερνά  τα όρια του επιτρεπτού και της ηθικής, τον ηθικό από τον τυχοδιώκτη της πολιτικής, που πολιτεύεται χωρίς ηθικούς ενδοιασμούς, αλλά μόνον για την εξουσία, την δόξα, τον εύκολο και γρήγορο πλουτισμό. Επίσης, τον φιλοπάτριδα από τον εξωμότη και τον αργυρώνητο. Έτσι λοιπόν, κάθε τέσσερα χρόνια που προσέρχεσαι στις κάλπες για Δημαρχιακές, Περιφερειακές και Βουλευτικές Εκλογές, επέλεξε από τους υποψηφίους τους καλύτερους, τους ικανούς, τους έντιμους, τους ενάρετους, τους οικονομικά ανεξάρτητους, τους καταξιωμένους πολιτικά και κοινωνικά, «τους έχοντας γενικά καλήν έξωθεν μαρτυρίαν». Και τέτοια άτομα ευτυχώς υπάρχουν, είναι πολλά, αλλά επειδή είναι άριστοι και όχι οσφυοκάμπτες, τα κατεστημένα τους βάζουν στο πολιτικό περιθώριο.
Ψάξε, αναζήτησε, προσπάθησε να βρεις τα κατάλληλα πρόσωπα που δεν εξαρτώνται από κέντρα εξουσίας, που δεν έχουν σχέση με τη διαπλοκή, που είναι ακέραια, που είναι πολιτικά και κοινωνικά ηθικά, άψογα. Και τέτοια πρόσωπα, να είσαι βέβαιος πως υπάρχουν σε όλες τις τοπικές κοινωνίες. Η λύση είναι προσωπικό σου θέμα.
Στοχάσου, προβληματίσου και ψήφισε τους άριστους.



[1] Βλέπετε: ΠΑΝΟΥ ΚΡΙΚΗ «Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΜΕΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ»

Δεν υπάρχουν σχόλια: