Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013

Α Ν Α Φ Ο Ρ Α ΣΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ κ. ΡΑΚΙΝΤΖΗ


Ο Γενικός Επιθεωρητής της Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρος Ρακιντζής κάθε χρόνο δίνει στη δημοσιότητα και από μία Έκθεση. Εγώ στα πλαίσια της ενασχόλησής μου με τα κοινά και την επικαιρότητα, θεώρησα σκόπιμο και επιβεβλημένο να αναφερθώ στα βασικά στοιχεία σε μια από τις Εκθέσεις του, επισημαίνοντας ότι τα κρούσματα της διαφθοράς και της παραβατικής συμπεριφοράς στη χώρα μας είναι, δυστυχώς, πολλά και εμφανίζονται σε όλο το φάσμα του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ενδεικτικά μόνο αναφέρω μερικά, για να δώσω το κλίμα το οποίο επικρατεί απ’ αυτή την άποψη στην Δημόσια Διοίκηση.
Και ανακύπτει το ερώτημα: Τί είναι αυτό το οποίον εκτρέφει την διαφθορά στην Δημόσια Διοίκηση; Εγώ εδώ, θα επιχειρήσω μία «ακτινογραφία» του φαινομένου ως ακολούθως:
Στην προαναφερθείσα Έκθεση του κ. Ρακιντζή γίνεται αναφορά για ατασθαλίες στην ΔΕΗ και στα ΕΛΤΑ τις οποίες αποκάλυψε το Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης. Στο πόρισμα αυτών των ερευνών, μεταξύ άλλων, γίνεται λόγος για «ανάγλυφη παθογένεια ενός κρατικοδίαιτου συνδικαλισμού». Και όπως διαπιστώνεται στην εν λόγω Έκθεση «παραβιάζεται κατάφωρα το πνεύμα του νόμου για οικονομική αυτοτέλεια των συνδικαλιστικών οργανώσεων με την ανοχή – συμμετοχή των εκάστοτε Διοικήσεων, οι οποίες προκειμένου να διατηρήσουν την εργασιακή ειρήνη, ουσιαστικά, επέτρεψαν και καλλιέργησαν μία συναλλακτική σχέση με τις ηγεσίες του συνδικαλιστικού κινήματος».
Και θα έλεγα: «Τι χρείαν έχομεν μαρτύρων»; Άλλωστε πολλές φορές στα άρθρα μου έχω αναφερθεί στην παθογένεια του συνδικαλισμού ο οποίος, όχι μόνο προβάλλει σοβαρά εμπόδια στην άσκηση της Δημόσιας Διοίκησης, αλλά επιπλέον, δημιουργεί εύφορο έδαφος για την εκτεταμένη διαφθορά στον Δημόσιο Τομέα.
Και κλείνω την  α ν α φ ο ρ ά  μου στην Έκθεση του κ. Ρακιντζή με μία  α π ο ρ ί α  και με μία  π ρ ό τ α σ η:
Η  α π ο ρ ί α  μου είναι:
Τί συμβαίνει στην συνέχεια μετά την ανακοίνωση της Έκθεσης του κ. Επιθεωρητή; Άραγε, σε πόσους απαγγέλλονται κατηγορίες και πόσοι τιμωρούνται;
Όσο για την  π ρ ό τ α σ η  μου, πιστεύω ότι μέχρις ότου γίνουμε «Κοινωνία Αγγέλων», πρέπει να προβλέπονται και να επιβάλλονται σοβαρές κυρώσεις στους υπαλλήλους οι οποίοι παρανομούν. Μόνον έτσι θα εξυγιανθεί η Δημόσια Διοίκηση και θα δώσει στους Πολίτες το αίσθημα της Χρηστής Διοίκησης.

·                Η λογική κατάληξη, η κρίση στα γραφόμενά μου επαφίεται εις έκαστον αναγνώστη και μόνον.  Α υ τ ό ς  είναι ο κριτής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: